Logo jako element budowania marki

Jednym z elementów, dzięki któremu nasza firma staje się rozpoznawalna, jest logo. Charakterystyczne logo nie tylko skutecznie przyciąga wzrok, ale także jest łatwo rozpoznawalne, a przez to także przedsiębiorstwo, jakie się pod nim kryje. Dlaczego dokładnie logo jest elementem budowania marki?


Logo – z czego się składa?

Logo to zestaw elementów, dzięki którym istnieje możliwość pełnego zaprezentowania firmy. Każda firma budująca swoją markę na rynku powinna pamiętać o trzech podstawowych elementach, na które składa się logo. Są to: sygnet, logotyp i tagline, czyli hasło. Sygnet jest symbolem oznaczającym konkretną markę, który od razu po zobaczeniu budzi w odbiorcy skojarzenie z daną firmą. Logotyp to zapis literowy nazwy firmy, przedstawiony w charakterystyczny sposób. Tagline jest mottem danego przedsiębiorstwa.

Elementy te powinny tworzyć spójną całość o jasnym przekazie, który swoją treścią przyciągnie uwagę potencjalnych konsumentów. Tworząc je, warto zapoznać się ze sposobami na ochronę loga, by uniknąć jego potencjalnej kradzieży. Ważna jest także wycena znaku towarowego, która przedstawi jego możliwy potencjał.


Logo jako element budowania marki

Zaraz za nazwą firmy, logo staje się najważniejszym elementem budującym markę. Dobre logo podnosi rozpoznawalność firmy, a co za tym idzie – jej rentowność. Dzieje się tak dlatego, że wzrok jest najważniejszym zmysłem poznania, kształtującym to, co zapamiętujemy. Proste, przejrzyste loga, które odbiorca może zrozumieć bez wysiłku, są tymi, które najlepiej budują pozycję danej marki na rynku.

Prezentowanie loga na różnych płaszczyznach to również przyśpieszenie komunikowania się, a także sterowanie decyzjami przyszłych nabywców. Dobrze skonstruowane logo stanowi skrót myślowy, który w prosty sposób prowadzi odbiorcę do danej marki. Zmysł wzroku wyłapuje i zapamiętuje sygnet wraz z logotypem prezentowane na billboardach, w telewizji czy Internecie, a zmysł słuchu odbiera tagline, często wykorzystywany w reklamach radiowych. Projekt loga wykonany profesjonalnie to gwarancja sukcesu marki, której duża rozpoznawalność ugruntuje jej pozycję na rynku.