Blog
Dlaczego znak towarowy to integralny element przedsiębiorstwa?
Znakiem towarowym może być każde oznaczenie odróżniające towary lub usługi jednego przedsiębiorstwa od towarów bądź usług innego przedsiębiorstwa, które umożliwia ich jednoznaczną identyfikację i może być przedstawione w rejestrze znaków towarowych. W szczególności będzie to wyraz, włącznie z nazwiskiem, rysunek, litera, cyfra, kolor, forma przestrzenna, w tym kształt towaru lub opakowania, a także dźwięk. Znak towarowy, zwłaszcza gdy ma formę znaku słownego, często pokrywa się z nazwą przedsiębiorstwa. Znakami towarowymi są także znaki usługowe, używane do odróżniania usług danego przedsiębiorstwa. W praktyce znak towarowy odpowiada za budowanie marki oraz rozpoznawalności. Jest niezwykle istotnym, żeby przez swą skrótowość, komunikatywność oraz oddziaływanie na odbiorcę odróżniał towary lub usługi danego przedsiębiorstwa od pozostałych towarów i usług obecnych na rynku.
Różnice między znakiem towarowym a logiem
Robiąc codzienne zakupy, zdarza nam się wybierać produkty ulubionej firmy i nie zwracać uwagi na te same rzeczy wyprodukowane przez kogoś innego. Łączymy jakość produktu z logo firmy, jej kolorystyką i hasłami reklamowymi. Jednym słowem, wierzymy w markę producenta. A co ze znakiem towarowym? Czy jest tym samym, co logo?
Jakie przepisy regulują kwestie patentowe?
Nowatorskie osiągnięcia w dziedzinie techniki napędzają rozwój, a jest w interesie każdego, aby technika, gospodarka i nauka działały intensywnie. Aby twórcy mieli motywację do działania, muszą mieć możliwość wykorzystania swoich wynalazków komercyjnie. Niezbędna jest do tego wyłączność ich stosowania, a także możliwość przenoszenia i egzekwowania praw do nich – słowem, niezbędna jest ochrona sytemu prawa. W przypadku wynalazków, czyli nowych i posiadających poziom wynalazczy rozwiązań o charakterze technicznym, ochronę zapewniają prawa z patentu. Kwestie patentowe normuje szereg regulacji na poziomie krajowym, unijnym i międzynarodowym.
Kryteria które musi spełniać znak towarowy?
Znak towarowy to rodzaj oznaczenia stosowanego w handlu. Jego podstawową funkcją jest identyfikacja i wyróżnienie się produktów danej marki spośród innych. Przyjrzyjmy się kryteriom, jakie musi spełniać znak towarowy. Zapraszamy do przeczytania wpisu na naszym blogu.
Jak chronić firmowe logo przed plagiatem?
Kiedy prowadzimy działalność komercyjną, powinniśmy zabiegać o to, aby zdobywać coraz szersze grono wiernych odbiorców. Naszym sprzymierzeńcem w tych staraniach jest firmowe logo, które czyni naszą firmę rozpoznawalną oraz wyróżniającą się na tle innych. Ważnym krokiem jest więc zabezpieczenie naszego logo przed bezprawnym wykorzystywaniem lub kopiowaniem.
Logo jako element budowania marki
Jednym z elementów, dzięki któremu nasza firma staje się rozpoznawalna, jest logo. Charakterystyczne logo nie tylko skutecznie przyciąga wzrok, ale także jest łatwo rozpoznawalne, a przez to także przedsiębiorstwo, jakie się pod nim kryje. Dlaczego dokładnie logo jest elementem budowania marki?